Retourneren van bestelde producten

Zijn de banden toch niet naar wens of heb je de verkeerde maat besteld? Dat kan altijd gebeuren. De bestelling kan dan geretourneerd worden onder bepaalde voorwaarden:

Retourvoorwaarden

  • De banden zijn in nieuwstaat. Dit betekent dat de banden niet gebalanceerd en/of gemonteerd met band geweest mogen zijn. Heb je dit al wel gedaan? Geef dit dan door aan onze medewerkers. De banden kunnen dan in overleg eventueel geretourneerd worden met waardevermindering. Dit zal in de meeste gevallen zo’n 40% tot 60% van het aankoopbedrag zijn. Onze medewerkers zullen dit beoordelen en van te voren met jou bespreken, zodat je nog een keuze kunt maken.
  • Niet langer dan 14 dagen in jouw bezit na ontvangst. Na 14 dagen verloopt de retourtermijn en kunnen de producten niet meer geretourneerd worden.
  • De banden zijn goed verpakt en gebundeld. Indien de banden al uit de folie gehaald zijn, is het vaak niet meer mogelijk om deze hierin te verpakken. Je kunt de banden dan zelf inwikkelen met bijvoorbeeld huishoudfolie. Zorg er ook voor dat de banden goed aan elkaar vast gebonden zijn en dat deze niet kunnen losraken van elkaar. Anders kunnen de banden kwijtraken bij het transportbedrijf.

Retourkosten

De transportkosten voor het retourneren van de bestelling zijn voor jouw eigen rekening. Deze kosten verschillen per pakketdienst en hangen o.a. af van de grootte, het gewicht en de bestemming.

Wij werken samen met verschillende leveranciers. Het is daarom mogelijk dat jouw bestelling terug gestuurd moet worden naar de leverancier in België of Duitsland. Het is daarom erg belangrijk dat je de retour eerst meld bij onze medewerkers, zodat zij jou kunnen informeren over de retour procedure.

Er zijn verschillende transportbedrijven waarmee je de banden retour kunt sturen. Wij maken zelf vaak gebruik van DPD, DHL of GLS. Lukt het je niet om de banden bij een verzendpunt te brengen? Dan is het ook mogelijk om gebruik te maken van onze koeriersdienst. Laat het onze medewerkers weten als je hier interesse in hebt, dan kunnen zij je informeren over de prijs van deze rit. Vaak is dit wel prijziger dan de bestelling zelf retour sturen.

Heb je de bestelling al geweigerd aan de deur? Dan zullen er weigeringskosten van € 8,50 per pakket in rekening gebracht worden. Dit bedrag zullen wij inhouden op het totale creditbedrag.

Beschadigde bestelling

Indien de banden beschadigd geleverd zijn is het belangrijk dat je dit direct meldt bij de pakketbezorger. Je kunt de banden daarna wel aannemen, maar alleen zo kan de claim procedure gestart worden. Lees dit artikel voor meer informatie: Verkeerd of beschadigd artikel ontvangen.